maandag 10 januari 2011

Plastic, not fantastic

Vol goede moed ga ik iedere zaterdag op pad om mijn wekelijkse boodschappen te doen. Ik pak mijn al tien jaar oude kratje en mijn jute boodschappentas. Lege flessen gaan in de glasbak en daarna stort in me in het boodschappengeweld. Boodschappen doen is niet bepaald mijn hobby, daarom wil ik eigenlijk maar één winkel ingaan. Eenmaal binnen is het vooral mijn bedoeling om zo snel mogelijk weer buiten te staan met een voorraad waar ik de hele week genoeg aan heb.

Gelukkig heeft mijn supermarkt veel biologische producten en die koop ik allemaal, van de eieren tot aan de appelmoes. Maar zelfs mijn biologische boodschappen hebben een bijzonder nare bijvangst. PLASTIC! Er is geen ontsnappen aan; De appelen mag ik zelf afwegen, maar ze gaan wel eerst in een plastic zak, de shampoo zit in een plastic fles, de ontbijtkoek, mijn brood, de kaas, een kuipje boter, de bak van het ijs, overal plastic. Natuurlijk, het moet verpakt worden voor vervoer en om de producten langer goed te houden, maar kan het alsjeblieft een beetje anders? Bijvoorbeeld biologisch afbreekbare verpakkingsmaterialen? En in ieder geval gescheiden plastic inzameling? De eerste supermarkt bij mij in de buurt die dit gaat doen, wint mij in ieder geval alvast als vaste klant. Dat zou mijn wekelijkse boodschappendagje al een stuk minder vervelend maken. Alvast bedankt!!!

Filmpje
Kijk hieronder naar het tragische en indringende levensverhaal van de majestueuze plastic tas. Hij trekt de wijde wereld in voor een avontuur vol gevaar. Tot hij eindelijk de uitgang vindt naar de open zee, waar hij voor eeuwig kan samenleven met zijn soortgenoten.....



http://www.degroenezaak.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten