zondag 12 december 2010

Dromen van een groene kerst

Ik droom van een kerstman in een nieuw groen jasje. Hij heeft een jute zak bij zich met cadeaus voor iedereen op deze wereld. Dit jaar heeft hij alleen maar duurzame cadeaus bij zich. Hippe spullen van milieuvriendelijke of gerecyclede materialen. Daarnaast ook nog veel mooie en bijzondere Fair-Trade woondecoraties. En voor de kinderen is er speelgoed met zonnecellen of op waterstof. Bijzonder leuk en ook nog leerzaam.
Samen zitten we bij de kerstboom met kluit met daaronder de mooie pakjes. We pakken de cadeautjes uit. Iedereen is blij en gelukkig. Natuurlijk, een mooi cadeau dat ook nog bijdraagt aan een duurzamere wereld. Beter kan het niet. Het verpakkingsmateriaal van al die schitterende pakjes is te mooi om weg te gooien. Dat gebruiken we volgend jaar nog een keertje, waarom niet?

Daarna eten we met elkaar een lekker biologisch kerstmaal. Iedereen geniet, want het is zoveel lekkerder als je weet dat je hiermee ook nog je steentje bijdraagt aan milieu, natuur en landschap en welzijn van dieren.

Ik voel het aan mijn water: dit wordt de beste en groenste kerst allertijden!

Dromen zijn bedrog. Maar ik droom ervan dat dit jaar mijn droom uitkomt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten